ေညာင္ေရသြန္းပြဲသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာတို႔၏ ဘာသာေရး ဓေလ့ပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေညာင္ေရသြန္းပြဲကုိ ဂိမာနဟုဆိုအပ္ေသာ ေႏြဥတု ေနာက္ဆံုးလျဖစ္ေသာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ က်င္းပၾကသည္။ ထုိေန႔သည္ ဗုဒၶဘုရားဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။ ဘုရားအျဖစ္ေရာက္ေတာ္မူသည္။ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသည္။ ဗုဒၶႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အမွတ္တရ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ အမြန္အျမတ္ထားေသာ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။
ကဆုန္လတြင္ ပူျပင္းလွသည္။ ေကာင္းကင္တြင္ မိုးသားမ်ား အံု႔မိႈင္းကာ တဂ်ဳန္းဂ်ဳန္းႏွင့္ မုိးခ်ဳန္းသံမ်ားလည္း ၾကားရ၏။ ဗုဒၶ၀င္လာအရ အသူရာနတ္မင္းက သိၾကားမင္းရွိရာ တာ၀တိံသာနတ္ျပည္သုိ႔ စစ္ေမာင္းသံေပးေနျခင္း ဟု ထင္ရသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေတာင္းရင္း ေညာင္ေရ သြန္းေလာင္းၾကသည္ ဟု ဆိုၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရာမွ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ေသာ ေဗာဓိပင္မ်ား အဓြန္႔ရွည္ေစရန္အတြက္ ေရသြန္းေလာင္းျခင္းကို အျမတ္တႏုိးျပဳခဲ့ၾကသည္။ "တန္ခူးကဆုန္ ေဆြ႔ေဆြ႔ခုန္" ဟူသည္ႏွင့္အညီ ကဆုန္လသည္ အပူျပင္းဆံုးကာလ၊ ေရအခမ္းေျခာက္ဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ေရသြန္းေလာင္းျခင္းျဖင့္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ ေပၚေပါက္လာရသည္။
ကဆုန္လသည္ ေျခာက္ေသြ႕ကာလျဖစ္သျဖင့္ ေတာင္သူဦးၾကီးမ်ား အလုပ္အားၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲကို စည္ကားစြာက်င္းပသည္။ လျပည့္ေန႔မေရာက္မီ တစ္ရက္အလုိတြင္ ေရသြန္းေလာင္းမည့္ ေညာင္ပင္ကုိ ထံုးသုတ္ၾကသည္။ အမႈိက္သရိုက္မ်ား ရွင္းထားသည္။ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ လူၾကီးလူငယ္အဆံုး ဥပုသ္တီတင္း ေဆာက္တည္ၾကသည္။ ေညာင္ပင္သို႔အသြားတြင္ "ကဆုန္နယုန္ ေလရူးသုန္" ဟူသည္ႏွင့္အညီ ေလေပြ၊ ေလရူးေလးမ်ား ကလူက်ီစယ္ေနပါသည္။ ေညာင္ပင္သို႔ေရာက္လွ်င္ အသင့္ေစာင့္ေနေသာ ဘုရားလူၾကီးမ်ားက ဘုရားပရိတ္ေတာ္၊ ဓမၼစၾကာမ်ား ရြတ္ျပီး ေညာင္ပင္ကုိ ရိွခိုးျပီး ေညာင္ေရသြန္းေစသည္။
ႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပား ေစတီပုထိုးမ်ားရွိ ေညာင္ပင္တို႔တြင္ ေရသြန္းေလာင္းသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ေယာဂီအ၀တ္အစားမ်ား သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္ကာ ေရကို အိုးျဖင့္ထည့္ျပီး ေညာင္ပင္ေျခသို႔ လာေရာက္ေလာင္းၾကသည္။ ေယာက်္ားေလးမ်ားက အိုးစည္ဒိုးပတ္မ်ားျဖင့္ ကခုန္ေဖ်ာ္ေျဖၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က စတုဒီသာ ေကၽြးေမြးၾကသည္။
ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ ထံုးစံမ်ားအနက္ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ ပြဲေတာ္ အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ကို အသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ မိသားစုမ်ား တေပ်ာ္တပါး ဆင္ႏြဲၾကေသာ အခ်န္ကာလပင္ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment