ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္သားသမီးတိုင္း ေကာင္းစားဖို႔အတြက္ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္လာၾကရသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဒီလိုပဲလႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ေပးလာၾကရပါတယ္။ အနာဂတ္ လက္ဆင့္ ကမ္းျခင္းလို႔ဆိုဆို တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ဘ၀ေတြနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားရပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလး ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေတြႀကီးၿပီး တြန္းအားေတြေပးေနတိုင္း ကေလးေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေသာကေတြ ျဖစ္ေနရၿပီဆိုတာ သတိျပဳမိပါရဲ႕လား။ ကေလးေတြေသာက ဖိစီးမႈေတြျဖစ္ မျဖစ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေအာက္ပါ ေမးခြန္းေလးေတြ ေျဖၾကည့္ရင္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြဟာ ႏိုင္ငံျခားမဂၢဇင္း တစ္ခုကေန ဘာသာျပန္ၿပီး ေဖာ္ျပလိုက္တာပါ။
ကေလးေတြ စိတ္ဖိစီးမႈ အေတာ္ေလးမ်ားေနၿပီလား။ သူတို႔စိတ္ဖိစီးမႈဟာ ေက်ာင္းေၾကာင့္လား၊ အိမ္စာ ေတြမ်ားလို႔လား၊ အပိုဘာသာရပ္ေတြ မ်ားေနလို႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ မိဘေတြရဲ႕ေသာကနဲ႔ ႀကီးမားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကပဲ သူတို႔အတြက္ မႏိုင္ဝန္ ထမ္းေနရသလိုျဖစ္ေနတာလား။ ဒီေမးခြန္းေတြကို ျပဳစုထားသူ ကေတာ့ ေဟာင္ေကာင္တ႐ုတ္တကၠသိုလ္ စိတ္ပညာဌာနက ပါေမာကၡ ကက္သရင္းမက္ဘရစ္ခ်န္း ျဖစ္ပါ တယ္။ (က) (ခ) (ဂ) ဆိုတဲ့ ေနရာေလးေတြေဘးမွာ ကိုယ့္ယူဆခ်က္ကို အမွတ္အသား ေပးႏိုင္ပါတယ္။ မိဘေတြကိုယ္တိုင္ေျဖၾကည့္ဖို႔ပါ။
၁။ သင့္ကေလးေန႔တိုင္း နားခ်ိန္ရွိသလား
(က) မၾကာခဏ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မရွိ
၂။ အခ်ိန္ပိုေက်ာင္းစာေတြ လုပ္ေနရတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သင့္ကေလးနဲ႔ သင္ မၾကာခဏ ျပႆနာ တက္တတ္သလား
(က) မရွိ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာခဏ
၃။ ကေလးကိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ၿပီး စာေတာ္ေနတာေၾကာင့္လား
(က) မဟုတ္
(ခ) ဟုတ္သလိုလို
(ဂ) ဟုတ္တယ္
၄။ သင့္ကေလးက အေကာင္းဆုံးႀကိဳးစားေနရဲ႕သားနဲ႔ အဆင့္နိမ့္သြားတာတို႔ အမွတ္နည္း သြားတာ တို႔ျဖစ္သြားရင္ စိတ္ပ်က္သြားသလိုမ်ိဳး ျပဳမူေျပာဆိုျပတတ္သလား
(က) မလုပ္
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာမၾကာ
၅။ ပညာေရးကို အဓိကက်လို႔ သင္ၾကားေပးေနရတယ္ ဆိုတာထက္ အေျခအေနေၾကာင့္ သင္ေနရ တာ ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ဖူးသလား
(က) မျဖစ္ဘူးပါ
(ခ) ျဖစ္သလိုလို
(ဂ) ျဖစ္တယ္
၆။ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ ကေလးေတြကို ကိုယ့္ စိတ္သေဘာနဲ႔ မကိုက္ညီဘူး ဆိုတာေတာင္ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ခြင့္ျပဳသလား
(က) မၾကာခဏ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မရွိ
၇။ သင့္ကေလးဟာ ေက်ာင္းမွာ ႐ႈံးနိမ့္မႈေတြျဖစ္လာရင္ သာမန္ထက္ပိုၿပီး စိတ္ခံစားမႈေတြျပတတ္သလား
(က) မျပ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာခဏ
၈။ သင့္ကေလးဟာ သင္နဲ႔ ဆက္ဆံေျပာဆိုရမွာကို စိတ္မဝင္စားဘူးလား ခါတိုင္းထက္ ပိုၿပီး ရွက္ေၾကာက္ေန တတ္သလား
(က) မရွိ
(ခ) ရွိသလိုလို
(ဂ) ရွိ
၉။ သင့္ကေလး ေခါင္းကိုက္သလို၊ အိပ္မေပ်ာ္သလို၊ စိတ္ဆိုးေဒါသထြက္သလို၊ ဗိုက္နာေနသလိုမ်ိဳးေတြကို အေၾကာင္းမရွိ အေၾကာင္းရွာၿပီး ျပတတ္သလား
(က) မျပ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာခဏ
၁၀။ သင့္ကေလးရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ လုပ္ေဆာင္ျပေနတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ရလဒ္ (အဆင့္၊ အမွတ္) ေတြအျပင္ သူ႕ရဲ႕ စိတ္အေျခအေနေတြကိုပါ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာဖူးသလား
(က) ၾကည့္တယ္
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကည့္
ရမွတ္ကိုဆန္းစစ္ျခင္း
ကၽြန္ေတာ္ေဖာ္ျပထားတဲ့ အမွတ္စာရင္းမွာ ၁၀ ပုဒ္ေပးထားၿပီး တစ္ပုဒ္ကို အမွတ္ျခစ္စရာ ၃ ခုေပးထားတယ္။ အမွတ္ျခစ္တာ အေျခအေနအရ တစ္ခုတည္းျဖစ္ႏိုင္သလို ႏွစ္ခု သို႔မဟုတ္ သုံးခုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ တစ္ခုျခစ္မိတိုင္း တစ္မွတ္တြက္ရင္ ရမွတ္ေတြကို ဒီလိုပိုင္းျဖတ္ၾကည့္လို႔ ရမယ္ထင္ပါတယ္။ သူ႕ထဲမွာ အတိအက် ဘယ္လို အမွတ္ယူတယ္ ဆိုတာမပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ယူဆခ်က္ပါ။
ရမွတ္ ၂၃ မွ ၃၀
စိတ္ေအးေအးထားပါ။ သင့္ကေလးရမွာ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ကို ျဖစ္ေနၿပီ။ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ အေလ့အထေတြကို ေလ့လာဆန္းစစ္ ဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ လိုအပ္ရင္ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ကိုလည္း ေျပာသင့္ေျပာရလိမ့္မယ္။ ျပင္ေပးသင့္တာေလးေတြကို ျပင္ေပးရမယ္။ အိမ္မွာ ဖိအားေတြ မ်ားေနရင္ ေလၽွာ႔ေပးရမယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ စာေမးပြဲ ကာလေတြမွာ ဖိအား သိပ္မေပးမိေအာင္ သတိထားရမယ္။ သူ႕ကို ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြ ေလၽွာ႔ပါးသြားေအာင္ လုပ္ေပးသင့္တယ္။
ရမွတ္ ၁၆ မွ ၂၂
သတိထားရလိမ့္မယ္။ သင့္ကေလးဟာ အလြန္အမင္း စိတ္ဖိစီးေနတဲ့ သေဘာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာဆို ေဆြးေႏြးၿပီး ကုစားလို႔ ရေသးတယ္။ မိဘဆိုတာ ျဖစ္လာတဲ့ျပႆနာ မွန္သမၽွကို အေျဖ ရွာေပးႏိုင္သူ ဆိုတာ သူတို႔ကို သိေအာင္ လုပ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ သူတို႔ စိတ္ေပ်ာ္႐ႊင္ေစေရး ေျပာလာသမၽွ နားေထာင္ၿပီး လုပ္ေပးသင့္တာ လုပ္ေပးလိုက္ပါ။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ကို သိပ္ၿပီး ဦးစားမေပးပါနဲ႔။
ရမွတ္ ၁၀ မွ ၁၅
ျပႆနာ သိပ္မရွိႏိုင္တဲ့ အေနအထားျဖစ္ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြျဖစ္လာတိုင္း သားသမီးနဲ႔မိဘ ပူးေပါင္းၿပီး ျပႆနာကို အေျဖရွာတတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ သူ႕အျမင္နဲ႔ ယူဆခ်က္ကိုလည္း ေလးစားေပးပါ။ အေဖနဲ႔ အေမဆိုတာ အၿမဲမွန္ေနတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကိုေတာ့ သူတို႔ကို ႐ိုက္မသြင္းပါနဲ႔။
ကေလးေတြ စိတ္ဖိစီးမႈ အေတာ္ေလးမ်ားေနၿပီလား။ သူတို႔စိတ္ဖိစီးမႈဟာ ေက်ာင္းေၾကာင့္လား၊ အိမ္စာ ေတြမ်ားလို႔လား၊ အပိုဘာသာရပ္ေတြ မ်ားေနလို႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ မိဘေတြရဲ႕ေသာကနဲ႔ ႀကီးမားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကပဲ သူတို႔အတြက္ မႏိုင္ဝန္ ထမ္းေနရသလိုျဖစ္ေနတာလား။ ဒီေမးခြန္းေတြကို ျပဳစုထားသူ ကေတာ့ ေဟာင္ေကာင္တ႐ုတ္တကၠသိုလ္ စိတ္ပညာဌာနက ပါေမာကၡ ကက္သရင္းမက္ဘရစ္ခ်န္း ျဖစ္ပါ တယ္။ (က) (ခ) (ဂ) ဆိုတဲ့ ေနရာေလးေတြေဘးမွာ ကိုယ့္ယူဆခ်က္ကို အမွတ္အသား ေပးႏိုင္ပါတယ္။ မိဘေတြကိုယ္တိုင္ေျဖၾကည့္ဖို႔ပါ။
၁။ သင့္ကေလးေန႔တိုင္း နားခ်ိန္ရွိသလား
(က) မၾကာခဏ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မရွိ
၂။ အခ်ိန္ပိုေက်ာင္းစာေတြ လုပ္ေနရတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သင့္ကေလးနဲ႔ သင္ မၾကာခဏ ျပႆနာ တက္တတ္သလား
(က) မရွိ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာခဏ
၃။ ကေလးကိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ၿပီး စာေတာ္ေနတာေၾကာင့္လား
(က) မဟုတ္
(ခ) ဟုတ္သလိုလို
(ဂ) ဟုတ္တယ္
၄။ သင့္ကေလးက အေကာင္းဆုံးႀကိဳးစားေနရဲ႕သားနဲ႔ အဆင့္နိမ့္သြားတာတို႔ အမွတ္နည္း သြားတာ တို႔ျဖစ္သြားရင္ စိတ္ပ်က္သြားသလိုမ်ိဳး ျပဳမူေျပာဆိုျပတတ္သလား
(က) မလုပ္
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာမၾကာ
၅။ ပညာေရးကို အဓိကက်လို႔ သင္ၾကားေပးေနရတယ္ ဆိုတာထက္ အေျခအေနေၾကာင့္ သင္ေနရ တာ ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ဖူးသလား
(က) မျဖစ္ဘူးပါ
(ခ) ျဖစ္သလိုလို
(ဂ) ျဖစ္တယ္
၆။ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ ကေလးေတြကို ကိုယ့္ စိတ္သေဘာနဲ႔ မကိုက္ညီဘူး ဆိုတာေတာင္ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ခြင့္ျပဳသလား
(က) မၾကာခဏ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မရွိ
၇။ သင့္ကေလးဟာ ေက်ာင္းမွာ ႐ႈံးနိမ့္မႈေတြျဖစ္လာရင္ သာမန္ထက္ပိုၿပီး စိတ္ခံစားမႈေတြျပတတ္သလား
(က) မျပ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာခဏ
၈။ သင့္ကေလးဟာ သင္နဲ႔ ဆက္ဆံေျပာဆိုရမွာကို စိတ္မဝင္စားဘူးလား ခါတိုင္းထက္ ပိုၿပီး ရွက္ေၾကာက္ေန တတ္သလား
(က) မရွိ
(ခ) ရွိသလိုလို
(ဂ) ရွိ
၉။ သင့္ကေလး ေခါင္းကိုက္သလို၊ အိပ္မေပ်ာ္သလို၊ စိတ္ဆိုးေဒါသထြက္သလို၊ ဗိုက္နာေနသလိုမ်ိဳးေတြကို အေၾကာင္းမရွိ အေၾကာင္းရွာၿပီး ျပတတ္သလား
(က) မျပ
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကာခဏ
၁၀။ သင့္ကေလးရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ လုပ္ေဆာင္ျပေနတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ရလဒ္ (အဆင့္၊ အမွတ္) ေတြအျပင္ သူ႕ရဲ႕ စိတ္အေျခအေနေတြကိုပါ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာဖူးသလား
(က) ၾကည့္တယ္
(ခ) တစ္ခါတစ္ရံ
(ဂ) မၾကည့္
ရမွတ္ကိုဆန္းစစ္ျခင္း
ကၽြန္ေတာ္ေဖာ္ျပထားတဲ့ အမွတ္စာရင္းမွာ ၁၀ ပုဒ္ေပးထားၿပီး တစ္ပုဒ္ကို အမွတ္ျခစ္စရာ ၃ ခုေပးထားတယ္။ အမွတ္ျခစ္တာ အေျခအေနအရ တစ္ခုတည္းျဖစ္ႏိုင္သလို ႏွစ္ခု သို႔မဟုတ္ သုံးခုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ တစ္ခုျခစ္မိတိုင္း တစ္မွတ္တြက္ရင္ ရမွတ္ေတြကို ဒီလိုပိုင္းျဖတ္ၾကည့္လို႔ ရမယ္ထင္ပါတယ္။ သူ႕ထဲမွာ အတိအက် ဘယ္လို အမွတ္ယူတယ္ ဆိုတာမပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ယူဆခ်က္ပါ။
ရမွတ္ ၂၃ မွ ၃၀
စိတ္ေအးေအးထားပါ။ သင့္ကေလးရမွာ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ကို ျဖစ္ေနၿပီ။ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ အေလ့အထေတြကို ေလ့လာဆန္းစစ္ ဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ လိုအပ္ရင္ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ကိုလည္း ေျပာသင့္ေျပာရလိမ့္မယ္။ ျပင္ေပးသင့္တာေလးေတြကို ျပင္ေပးရမယ္။ အိမ္မွာ ဖိအားေတြ မ်ားေနရင္ ေလၽွာ႔ေပးရမယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ စာေမးပြဲ ကာလေတြမွာ ဖိအား သိပ္မေပးမိေအာင္ သတိထားရမယ္။ သူ႕ကို ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြ ေလၽွာ႔ပါးသြားေအာင္ လုပ္ေပးသင့္တယ္။
ရမွတ္ ၁၆ မွ ၂၂
သတိထားရလိမ့္မယ္။ သင့္ကေလးဟာ အလြန္အမင္း စိတ္ဖိစီးေနတဲ့ သေဘာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာဆို ေဆြးေႏြးၿပီး ကုစားလို႔ ရေသးတယ္။ မိဘဆိုတာ ျဖစ္လာတဲ့ျပႆနာ မွန္သမၽွကို အေျဖ ရွာေပးႏိုင္သူ ဆိုတာ သူတို႔ကို သိေအာင္ လုပ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ သူတို႔ စိတ္ေပ်ာ္႐ႊင္ေစေရး ေျပာလာသမၽွ နားေထာင္ၿပီး လုပ္ေပးသင့္တာ လုပ္ေပးလိုက္ပါ။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ကို သိပ္ၿပီး ဦးစားမေပးပါနဲ႔။
ရမွတ္ ၁၀ မွ ၁၅
ျပႆနာ သိပ္မရွိႏိုင္တဲ့ အေနအထားျဖစ္ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြျဖစ္လာတိုင္း သားသမီးနဲ႔မိဘ ပူးေပါင္းၿပီး ျပႆနာကို အေျဖရွာတတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ သူ႕အျမင္နဲ႔ ယူဆခ်က္ကိုလည္း ေလးစားေပးပါ။ အေဖနဲ႔ အေမဆိုတာ အၿမဲမွန္ေနတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကိုေတာ့ သူတို႔ကို ႐ိုက္မသြင္းပါနဲ႔။
Ref: Maukkha
No comments:
Post a Comment