ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာေရးက႑တြင္ ဘက္ဂ်က္ ပုိမုိသုံးစဲြသြားရန္
ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ ဆ႒မပုံမွန္အစည္းအေဝး ၁၇ ရက္ေန႔ေျမာက္
အစီအစဥ္တြင္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။
ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီး ဇလြန္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ထြဋ္၏ ဥပဓိ႐ုပ္မေကာင္းေသာ
ေက်ာင္းမ်ားျပဳျပင္ ေရး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား
အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး၊ အဆုိပါေက်ာင္းမ်ားမွာ သတ္မွတ္ အရည္အခ်င္းႏွင့္
ကုိက္ညီသည့္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ အစုိးရခန္႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ ထားရွိေပး
ေရးအေရးႀကီးအဆုိကုိ တင္သြင္းခဲ့ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအးက
သေဘာတူခဲ့သည္။
"သြားလာေရးခက္ခဲတဲ့ ေဒသေတြက မိဘျပည္သူေတြဟာ သားသမီးေတြ
ပညာတတ္ေျမာက္ဖုိ႔အ တြက္ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦေတြေဆာက္လုပ္ေပးတာ၊ သင္ၾကားဖုိ႔ဆရာ၊
ဆရာမေတြကုိ ငွားရမ္းၿပီး သင္ၾကားေနရတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္
ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြနဲ႔ မယ္သီ လရွင္ေက်ာင္းေတြမွာ
သင္ၾကားေနရတယ္။ ဒီေက်ာင္းေတြမွာ ျပင္ပဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ မိဘေတြရဲ႕
ေငြထည့္ဝင္မႈနဲ႔ ငွားရမ္းသင္ယူရတဲ့အတြက္ ပညာေရးမူဝါဒ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ
အားနည္းေန တာေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲဖုိ႔
ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးႀကီး ျဖစ္ေစတယ္" ဟု ဦးတင္ထြဋ္က ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသင္ႏွစ္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတြင္ အေျခခံပညာ က႑အတြက္ ျဖည့္စြက္ လုပ္ငန္းသုံး လ်ာထားေငြ
က်ပ္သန္းေပါင္း ေျခာက္ေသာင္း ငါးေထာင္ ခုႏွစ္ရာ ႏွစ္ဆယ္သုံး ဒသမ ႏွစ္
ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထုိ႔ျပင္ ႐ုံးသုံးစက္ကိရိယာ၊ ပရိေဘာဂမ်ား အတြက္
ဘက္ဂ်က္ေငြ သုံးစဲြမႈမွာ က်ပ္သန္းေပါင္းတစ္ေသာင္း
တစ္ေထာင္သုံးရာႏွစ္ဆယ္သုံး ဒသမ ႏွစ္ေလး ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
အေျခခံပညာက႑တြင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား မြမ္းမံျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္
အသစ္ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၈၈ ဒသမ ၂ဝ၃ ဘီလီယံ
သုံးစဲြရန္လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။
အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တြင္လည္း အထက္ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ စုစုေပါင္း ၁၂၆ ဒသမ ၆၄၃ ဘီလီယံ လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အေျခခံပညာက႑ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တုိ႔တြင္
ဘက္ဂ်က္လ်ားထားမႈအားႏႈိင္းယွဥ္ လွ်င္ အေျခခံပညာက႑သည္
အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ထက္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၈ ဒသမ ၄၃၄ ဘီလီယံ ေလ်ာ့နည္း
သုံးစဲြထားေၾကာင္း ဦးတင္ထြဋ္က ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
"ဥပဓိ႐ုပ္မေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းေလးေတြ ၿပိဳက်ပ်က္စီးေနတဲ့ ေက်ာင္းေလးေတြ
အသစ္ေဆာက္လုပ္ရ မယ့္ ကိစၥကုိမလုိလားအပ္တဲ့ ပရိေဘာဂ ပစၥည္းေတြအစား
လႊဲေျပာင္းအသုံးျပဳဖုိ႔ ကတိျပဳပါတယ္" ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအးက ေျပာခဲ့သည္။
ပညာေရးဘက္ဂ်က္ ခဲြေဝမႈတြင္ ၃၁ ဒသမ ၃၆၅ ဘီလီယံမွာ မလုိအပ္ေသာ
ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည့္ ဆက္တီခုံမ်ား၊ ၄၂ လက္မ တီဗီြမ်ားစေသာ
ေနရာမ်ားတြင္ အသုံးျပဳထားသည္ ဟု သေဘာသက္ ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္
ျပန္လည္ စိစစ္ေပး သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း ေဒါက္တာျမေအးက ေဆြးေႏြး ခဲ့သည္။
"ဒီကိစၥကုိ အမ်ားႀကီး ႀကိဳဆုိပါတယ္။ တကယ့္ ေအာက္ေျခအဆင့္ေတြက
ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္း ေတြကုိပဲ အားကုိးေနရတာ။ ေက်းလက္မွာလည္း
ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္းေတြက လက္လြတ္လုိ႔မရပါဘူး။
ေနာက္ၿပီးတကၠသုိလ္ ပညာေရးကုိပဲ ဖိလုပ္ေနမယ္ဆုိရင္ ေအာက္ေျချပတ္
သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခံပညာကုိျပန္ၿပီး အားျဖည့္ေပးတာ
ေကာင္းပါတယ္။ တကယ္ဆုိ အေျခခံေကာင္းမွ ကေလးေတြက အထက္ကုိ ထက္ျမက္စြာနဲ႔
တုိးတက္သြားမွာပါ။ ေနာက္တစ္ခုေတာ့ ယူနက္စကုိရဲ႕ အနည္းဆုံးပညာေရး
ဘက္ဂ်က္ကုိေလ့လာၿပီး တုိးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ေပးသင့္ပါတယ္" ဟု ဗဟုိ
သမဝါယမေကာလိပ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး (ၿငိမ္း) ဦးရဲျမင့္ (စြန္႔ဦးတီထြင္)
ကေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ ယေန႔အထိ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းေပါင္း ေလးေသာင္းတစ္ ေထာင္သုံးရာ ရွစ္ဆယ့္ငါးေက်ာင္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
Maukkha.org
No comments:
Post a Comment